10:53 Викладачам, студентам, співробітникам коледжу | |
ЗВЕРНЕННЯ до Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради України від Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації» та Спілки обласних рад директорів ВНЗ І-ІІ р.а. України Згідно з чинним Законом України «Про вищу освіту» та проектами Законів «Про освіту» і «Про професійну (професійно-технічну) освіту», технікуми та коледжі поставлені перед вибором: або залишитись у вищій освіті та дублювати університети і готувати бакалаврів, або перейти в професійно-технічну освіту. Фактично ліквідовується освітній рівень, який забезпечує підготовку практико-орієнтованих фахівців середньої ланки: техніків, технологів, виконробів тощо. При цьому середня управлінська ланка в освіті, медицині, культурі, економіці України нівелюється, тоді як Великобританія, Франція, Фінляндія, Австрія та інші країни Європи активно продовжують розбудовувати неуніверситетський сектор вищої професійної освіти: приймають нові закони і виділяють необхідні державні кошти для його розвитку. За даними Державної служби статистики (2014 р.), кількість випускників, які отримали вищу освіту в університетах та академіях, становить приблизно 490 тис. осіб, що набагато перевищує випуск фахівців технікумів і коледжів (приблизно 90 тис. осіб), які виконують управлінські, технологічні, організаційні, виробничі функції. Такого дисбалансу немає в жодній країні Європейського союзу. Зарубіжні експерти надали матеріали, згідно з якими у 2020 році сфера зайнятості Європи буде мати потребу в працівниках з університетською освітою на 31 %, у кадрах із середнім професійним рівнем, які мають початкову вищу освіту – на 50 %; робочі місця, що вимагають низької кваліфікації, не будуть перевищувати 19 %. З метою збереження підготовки практико-орієнтованих фахівців та недопущення соціальної напруги в країні, наполягаємо встановити правові, організаційні, фінансові засади функціонування технікумів та коледжів, а саме: – рівень підготовки фахівців в технікумах та коледжах залишити на 5 рівні Національної рамки кваліфікацій, що відповідає 5 рівню Міжнародної стандартної класифікації освіти (МСКО 2011). Передбачити можливість здобуття повної загальної середньої освіти за професійними напрямами та вищої професійної освіти в межах однієї освітньої установи, що не суперечить МСКО 11 (пункт 215, розділ 16); – внести в п.1, ст. 8 проекту Закону «Про освіту» № 3491 від 19.11.2015 р. (доопрацьований 28.12.2015 р.) окремий складник системи освіти – «вища професійна освіта», що регулюється спеціальним законом та передбачає окрему статтю; – розробити спеціальний Закон «Про вищу професійну освіту», яким передбачити порядок, умови, форми та особливості здобуття вищої професійної освіти; – внести відповідні доповнення та зміни до прикінцевих положень законопроекту «Про освіту» та Закону «Про вищу освіту» на період до прийняття відповідних змін до Конституції України; – фінансування навчальних закладів, що здійснюють підготовку фахівців вищої професійної освіти, здійснювати за рахунок державного бюджету. Встановити оплату за комунальні послуги навчальним закладам, які фінансуються з державного/місцевого бюджетів на рівні тарифів для населення. ПРОСИМО ПІДТРИМАТИ! | |
Переглядів: 527 | |
вологість:
тиск:
вітер:
|